Golfveckan 2020

Grönt ljus för Golfveckan 2020!

Detta ovanliga golfår.. det var en viss oro vi kände i juni.. Kunde vi få genomföra golfveckan? Vi lyckades bra med de riktlinjer vi fick från FHM och Svenska Golfförbundet och vi gjorde det igen!! Succé!

Ca 1000 (!) glada golfare i sex intensiva dagar.

På Facebook finns bilder från veckan - klicka här!

Alla resultat finns här

Tack alla deltagare, sponsorer och personal för en fantastisk vecka!! Vi kör nästa år igen!

Klubb- och distriktstävlingar – riktlinjer från 1 juli

I enlighet med FHM:s riktlinjer för tävlingsidrott från 29 maj ger SGF grönt ljus för lokala och regionala golftävlingar på klubb- och distriktsnivå från och med 1 juli. Fram till dess gäller de tidigare riktlinjerna.

Golfklubben har därmed möjlighet att bedriva tävlingsverksamhet och företagsgolf men behöver se över genomförandet så att de följer tillfälliga tävlingsvillkor, regler och lagar som regeringen beslutat, råd och riktlinjer från Folkhälsomyndigheten samt övriga rekommendationer.

För mera info ang FHM:s rekommendationer - Riktlinjer från Svenska Golfförbundet.

nyhetsbrev15maj.png
golfveckan2020.jpg