Golfveckan 2019

V.30 är det dags igen för Årets höjdpunkt - Golfveckan 2019 - tävlingar varje dag måndag till lördag som avslutas med en fest som är för alla!

Spelschema

Måndag: Trekamp 2019-07-22

Partävling 6+6+6

Foursome/Greensome/Bästboll

SPONSOR: NOVAB

Tisdag: Hammarslaget 2019-07-23

Singeltävling, A-, B- och C-klass

Sponsor: Holmens Montering bygg AB

​Onsdag: Bästa på ängen 2019-07-24

Partävling, 2 Klasser bästboll

SPONSOR: Ericssons Husvagnar

Torsdag: Skeppsviken - Optimera Cup 2019-07-25

Partävling, 2 klasser, IRISH GREENSOME

SPONSOR:  Skeppsviken // Optimera, Ahlsell, TöGK

Fredag: SHOOTOUT 2019-07-26

Singeltävling, A-klass: Slagtävling, B-klass: Slaggolf

Shootout, de 10 bästa i varje klass efter 18 hål går vidare i en 9 håls shootout direkt efter!

SPONSOR: Elicom, HIAB samt Bygg och Industripartner!

Lördag: Lugnås-Scramblen 2019-07-27

SPONSOR: Lugnås Chark

4-manna Texas scramble med avslutningsmiddag och prisutdelning

Veckans sista tävling är en fyrmannascramble. Spelformen är Texas Scramble: alla slår ut, därefter väljer man vilken boll man vill spela från. Den spelare man väljer slår alltså inte nästa slag. Sedan fortsätter man så tills bollen är i hål. (3 spelare slår från varje plats förutom vid utslaget där alla spelare slår ut.)

Man måste välja minst 4 utslag per spelare i laget. Vems utslag man valt markerar man på scorekortet efter varje hål.

Kl 10.00 är det samling vid trappan utanför kansliet, anmälda med scorekortet i handen.

Kl 10.30 är det Shotgun och som vanligt med stort prisbord.

Längsta drive och närmast hål för både herrar och damer.

Blir vi fler än 30 lag anmälda kommer det bli dubbla starter kl 07.30 och kl 13.00 så skriv på er anmälan om ni vill starta tidigt eller sent

Anmälan till tävlingarna på golf.se

Eller till kansliet tel 0506-12305

Golfveckan avslutas med en fest som är öppen för alla!
Inbjudan fest

Kvällen startar 18.30 med välkomstdrink i restaurangens trädgård och efterföljs sedan av grillbuffé med tillbehör och ett glas öl eller vin. I samband med middagen kommer återigen "Gris-Nils" att underhålla oss! Senare kommer Hova Sound att spela upp till dans.

Att delta i både tävling och fest kostar 350:- per person och om man endast vill delta på kvällens festligheter kostar det 200:-

Anmäl er senast 23/7

Anmälan sker som vanligt till tävling via GIT

VIKTIGT !!!! Till festen anmäler ni er till kansliet 0506-12305, även ni som ska spela behöver vi få veta om ni stannar eftersom det är middag!!

Det går bra att boka plats på campingen för den som önskar - Kontakta kansliet 0506-12305

Vi på Töreboda Golfklubb önskar er varmt välkomna och hoppas såklart att vi ses hela veckan!