Old Ladies

OL= Damer som fyllt, eller under året skall fylla 60 år.

Verksamhetsmål:
Bereda OL tillfälle till social och kamratlig samvaro samt att ge möjlighet att spela på andra banor.

Spelform:
Slaggolf. A-klass -25,5 B-klass 25,6 - 54
Klasstillhörighet vid första speltillfälle gäller hela året.

Spelare ska ha spelat minst 3 handicapregistrerade rundor de senaste 12månaderna

Av de 11 ronder, som ingår i tävlingen räknas endast de åtta bästa. Den tolfte ronden på Lundsbrunn GK spelas som en extra tävling. Därefter sker PRISUTDELNING FÖR ÅRETS OL MED GEMENSAM LUNCH(lunchen har ingen subvention)

Damer fyllda 70 år och äldre kan välja starta på orange tee/motsvarande.Alla damer i OL-klubbarna är välkomna att spela, även om man bara kan deltaga vid enstaka tillfällen.

Poängberäkning: Vinst ger 16 poäng, 2:a plats 15 poäng, 3:e 14 poäng osv. Placering på 16:e plats och övriga får en poäng.

Lundsbrunn ansvarar för sammanställningen av det ackumulerade resultatet och arrangerar avslutnings tävlingen.

Resultat för varje rond tas ut via dator av Lidkäpings GK

Anmälan: Anmälan i www.golf.se senast kl.12.00 måndag i tävlingsveckan. Spelare är skyldig att i god tid meddela ev handicapändring om den har ändrats sedan första tävlingen!

Avslutningstävlingen spelas på aktuellt handicap. Vid förhinder måste spelare anmäla detta i god tid före start.

Startlista: Publiceras senast tisdagen kl. 16.00 i tävlingsveckan. Spelarna lottas klubbvis dock ej i samma boll.

Starttid: Första start kl. 09.00. Vid shutgun kl. 09.30.

Tävlingsregler: Sv. Golfförbundets. Överträdelse beivras..

Golfbil: Om du ska golfbil under tävlingsronden, tänk på att ringa in och boka  din golfbil

Startavgift: Greenfee kr 200:- och startavgift 50:- skall gälla på alla klubbar.

SGF kort, VGF kort eller andra frikort samt lokala avtal gäller inte som greenfee.
Ej heller greenfeebiljetter.

Välkommen!