Golfveckan 2018

Årets Golfvecka blev lika lyckad som vi hoppats på. Vädergudarna var med oss och gäster och medlemmar hade humöret på topp hela veckan!

Nästan 1000 personer deltog i tävlingar under veckan.

Ett stort TACK till alla som jobbar med Golfveckan och TACK alla sponsorer som hjälp till med våra fina prisbord!

Alla resultat finns här

Måndag 23/7 - Trekamp, partävling 6+6+6
- Sponsorer: Novab, Skaraborgs Träförädling, Ahlsell

TIsdag 24/7 - Hammarslaget, Singeltävling A, B, C-klass
- Sponsorer: Dan Zackrisson, Holmens Montering Bygg AB

Onsdag 25/7 - Bästa på Ängen, Partävling, 2 klasser bästboll
- Sponsor: Ericssons husvagnar

Torsdag 26/7 - SOVA-slaget, Partävling Irish Greensome
- Sponsor: SOVA

Fredag 27/7 - Shootout, singeltävling
- Sponsor: Elicom, HIAB samt Bygg- och industripartner

Lördag 28/7 - Lugnås Scramble NYTT för i år, Fyrmannascramble
- Sponsor: Lugnås Chark

Veckans sista tävling är en fyrmannascramble. Spelformen är Texas Scramble: alla slår ut, därefter väljer man vilken boll man vill spela från. Den spelare man väljer slår alltså inte nästa slag. Sedan fortsätter man så tills bollen är i hål. (3 spelare slår från varje plats förutom vid utslaget där alla spelare slår ut.)

Man måste välja minst 4 utslag per spelare i laget. Vems utslag man valt markerar man på scorekortet efter varje hål.

Längsta drive samt närmast hål Dam och herr klass är det med.

10.00 är det samling vid trappan utanför kansliet, anmälda med scorekortet i handen.

10.30 är det Shotgun och som vanligt med stort prisbord.

Anmälan till tävlingarna på golf.se http://www.torebodagolfklubb.se/taevling

Eller till kansliet tel 0506-12305

Golfveckan avslutas med en fest som är öppen för alla!

Kvällen startar 18.30 med välkomstdrink i restaurangens trädgård och efterföljs sedan av grillbuffé med tillbehör, inklusive ett glas öl eller vin.

Efter maten blir det även lite underhållning i form av en vildare variant av Quiz till levande musik.

Att delta både i tävling och under festen kostar 300:- och om man endast vill delta på kvällens festligheter kostar det 200:-, bara tävling 200:-

Anmäl er senast 23/7

Betalning sker via BG 514-6923, ange namn och golf-id och det är betalningen som gäller för anmälan. Har ni sällskap av någon som bara ska vara med på festen skriver ni med deras namn.

Vi på Töreboda Golfklubb önskar er varmt välkomna och hoppas såklart att vi ses hela veckan!